Συμβουλές από την Διαιτολόγο Διατροφολόγο Νικόλ Στυλιανού: Τρώτε σωστά και θα αδυνατήσετε πιο γρήγορα

Πολλοί θα το διαβάζεται και θα λέτε πως είναι δυνατόν να αδυνατίσει κάποιος τρώγοντας, και όμως είναι το μυστικό για να έχει κάποιος ένα ρυθμισμένο μεταβολισμό και υγείες σώμα.

Βασικός μεταβολισμός είναι ο αριθμός των θερμίδων που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός σε κατάσταση ηρεμίας για 24 ώρες, με αποτέλεσμα να διατηρείται κάποιος στη ζωή και να εκτελεί τις βασικές διεργασίες της όπως χτύποι καρδιάς, αναπνοή, κυτταρικές λειτουργίες. Πάντοτε όμως συμπεριλαμβάνεται ηλικία, ύψος, βάρος, φυσική δραστηριότητα, φύλο, μάζα σώματος, ποσοστό σωματικού λίπους, συχνότητα γευμάτων και έτσι προκύπτει η ενεργειακή κατανάλωση και ο αριθμός θερμίδων που χρειάζεται κάποιος ημερησίως.

Όταν κάποιος παραλείπει σημαντικά γεύματα της μέρας τότε ο μεταβολισμός χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να λειτουργεί και έτσι κατακρατά περισσότερο τις θερμίδες που θα επιλέξετε να φάτε, με αυτό τον τρόπο αν κάποιες επιλογές δεν είναι και τόσο υγιεινές τότε αποθηκεύει την υποτιθέμενη ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός έστω και αν αυτή είναι από γλυκά και λίπος. Αν όμως τρώτε σε τακτικά διαστήματα τότε ο μεταβολισμός θα λειτουργεί κανονικά θα παίρνει την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται το σώμα (για να γίνονται σωστά οι καύσεις χρειάζεται τροφή) και έτσι το αποτέλεσμα είναι να μην βάζετε εύκολα βάρος

Να θυμάστε τα πιο κάτω:

-Να μην ξεχνάτε το πρωινό και καλύτερα να είναι 1 ποτήρι γάλα χαμηλό σε λιπαρά με 2 φρυγανιές ολικής αλέσεως και τυρί άπαχο ή μαρμέλαδα χωρίς ζάχαρη ή 1π δημητριακά ολικής αλέσεως

-Πάντοτε να έχετε ενδιάμεσα γεύματα (σνακ ενδιάμεσα πρωινού και μεσημεριανού και απογευματινό) καλύτερη επιλογή είναι φρούτο/α και νερό

– Αποφεύγεται πολύ ψωμί και γλυκά για μεσημεριανό (αυτό είναι πολύ σημαντικό να το θυμάστε αν τρώτε στο γραφείο ή επιλέγετε ένα γρήγορο γεύμα εκτός σπιτιού. Προσπαθήστε να έχετε ποικιλία τροφών στην βδομάδα σας (ψάρι, κοτόπουλο, όσπρια, σαλάτες, ρύζι, λαχανικά, γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά)

-Το σάντουιτς για μεσημεριανό είναι μια καλή λύση όμως με προσοχή στις επιλογές (ψωμί ολικής αλέσεως, γαλοπούλα, τυρί άπαχο ή τόνο λαχανικά) και όχι (αλλαντικά, κέτσαπ, μαγιονέζα και πατάτες τηγανιτές)

-Πίνετε πολύ νερό και αποφεύγεται τα αναψυκτικά, φρουτοποτά και μπύρα με το φαγητό.

-Προσπαθήστε να εντάξετε την γυμναστική περίπου για 30 λεπτά με 1 ώρα καθημερινά

-Να συνοδεύετε τα γεύματα σας με σαλάτα ή βραστά λαχανικά και λάδι ελιάς με λεμόνι αντί από σάλτσες.

-Κάντε σωστές επιλογές όταν τρώτε εκτός σπιτιού τα βραδιά και προσπαθήστε τις καθημερινές μέρες της βδομάδας να είστε πιο τυπικοί σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα έτσι ώστε όταν βγείτε το Σαββατοκύριακο να μπορείτε να είστε λίγο πιο χαλαροί.

-Να θυμάστε πως ο αρκετός ύπνος μόνο καλό κάνει !!!

 

 

Νικόλ Στυλιανού Εγγεγραμμένη Διαιτολόγος Διατροφολόγος U.S.A

 

CDR Certified in Childhood and Adolescent Weight Management Approved by the American Dietetics Association.

Sports Nutrition Expert Rating U.S.A

Level 2 Award in Food Safety in Catering from Royal Society of Public Health (Robert Gordon University, Scotland, U.K)